Uczniowie klas drugich naszego DSCN5870 1024x768gimnazjum realizowali projekt edukacyjny „ Energia Słoneczna" oraz ,,Nanotechnologie wokół nas”

TEMAT PROJEKTU: ,,ENERGIA SŁONECZNA”

Uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób można wykorzystać nieograniczone zasoby energii z słońca. Najbardziej popularnym sposobem wykorzystania energii słonecznej to produkcja ciepła w kolektorach słonecznych i produkcji prądu elektrycznego za pomocą ogniw fotowoltaicznych. Potrafią też  wskazać wady i zalety korzystania z nieodnawialnych i odnawialnych źródeł energii.

Skład zespołu 1: klasa 2c- Szymon Jakubiak, Dominik Dudziński, Gabriel Tyszka, Kacper Wiski, klasa 2a-Szymon Kamień. Opiekun projektu: Grzegorz Bałdyga

Skład zespołu 2: klasa 2h- Wiktoria Kowalska, Weronika Lipka, Adam Piersa, Kacper                Mamiński , klasa 2b- Witoria Kaczyńska. Opiekun: Grzegorz Bałdyga

Cele projektu: -         Podniesienie świadomości ekologicznej wśród uczniów gimnazjum. -         Wzbudzenie zainteresowania odnawialnymi źródłami energii. -         Zapoznanie z możliwościami wykorzystania alternatywnych źródeł energii w Ostrołęce. -         Kształtowanie umiejętności rozumienia, tworzenia i przekazywania informacji w różnej formie. -         Współdziałanie w grupie uczniów.  

TEMAT PROJEKTU: ,, NANOTECHNOLOGIE WOKÓŁ NAS’’

Nanotechnologia jest nowym podejściem badawczym do struktury i właściwości materii, która rozpatrywana jest w skali nano czyli miliardowej części: jeden nanometr to jedna miliardowa metra. Okazuje się, że w tej skali materia przejawia zaskakujące właściwości co powoduje zatarcie granic pomiędzy tradycyjnie ujętymi dyscyplinami naukowymi i technicznymi.

Skład zespołu: klasa 2h- Bartosz Pędzich, Kacper Bednarczyk, Krystian Nalewajk, Dawid Kulas, Paweł Krawczyk, klasa 2e-Wiktor Jurczak. Opiekun projektu: Grzegorz Bałdyga

Cele projektu: - Wzbudzenie zainteresowania uczniów inżynierią nowoczesnych materiałów, - Wykorzystanie nowinek technologicznych do produkcji nowych materiałów codziennego użytku, - Zastosowanie nanocząstek w naszum życiu, -  Kształtowanie umiejętności rozumowania złożonych projektów - Współdziałanie w grupie uczniów.

Uczniowie dokonali samooceny dotyczącej ich pracy nad projektem.