Jak się odchudzać, by uniknąć efektu jojo? Co jeść, by chudnąć szybko i dużo? Ile właściwie trzeba schudnąć, by mieć zdrowy wygląd? Czy ważę za dużo? Jakie produkty powinny się znaleźć w mojej diecie? Ile czasu zajmie mi odchudzanie? Jaka dieta byłaby dla mnie najlepsza? Która z proponowanych diet jest obecnie najmodniejsza? Jak odchudzają się celebryci?

Mnóstwo pytań, na które poszukujemy odpowiedzi. Pomagała nam dziś w tym Pani dietetyk, która spotkała się z uczniami klas sportowych.

Próbujemy wielu diet, by uzyskać wymarzoną sylwetkę. Głodzimy się, opijamy wodą, by nie odczuwać głodu lub też katujemy się monotonnym pożywieniem. I to wszystko dla stracenia kilku kilogramów.

Ktoś mądry rzekł: "Chce się być pięknym, trzeba cierpieć". Okazuje się, że nie jest to najszczęśliwsze wyjście z sytuacji. Przecież można schudnąć bez wielu wyrzeczeń. Wystarczy opracowany dla danej osoby plan żywienia i ruch, by osiągnąć sukces.

Ktoś mógłby zapytać, po co właściwie sportowcom dieta? Przecież uprawiają sport i łatwiej im uzyskać wymarzoną wagę. Jest w tym sporo racji, ale dieta to nie tylko sposób na odchudzanie. To także zbilansowany posiłek, który dostarcza organizmowi mikroelementów, białek i witamin, które odżywiają ciało. Uprawianie sportu to ogromne wydatkowanie energetyczne. Ruch przyspiesza metabolizm i dlatego dla sportowców konieczne jest opracowanie planu żywienia, który będzie optymalny dla uprawianej dla nich dziedziny.

Dzięki Pani Milenie Romanik - Ciszkowskiej wiemy już, jak powinniśmy się prawidłowo odżywiać.